Ciemną nocą

Jest sobotni ranek, dla jednych środek nocy, nieco przed 6. Jest ciemno i dość zimno. Nie śpię od 4 godzin. Tak, ostatnimi dniami moje niespanie przesunęło się z całkiem przyjemnej pory,czyli z 4 rano, a nieco po 2. Oczywiście dziś jest o tyle fajnie, że jest sobota, dzień wolny. Mogę się więc bez żalu snuć jak cień i narzekać. Gorzej było ostatnimi dwoma pracowitymi dniami. Czuję się tak jakbym dzień dnia była na kacu, co jest dość absurdalne bo  w życiu nie wypiłam tyle by mieć kaca. Przy czym mówię tu o łącznej ilości alkoholu,spożytej w całym życiu. Także nie wiem, albo i wiem co to kac. Wczoraj, gdzieś tak o 10 w pracy,moje myśli krążyły tylko wokół tego-jak uciec z pracy, ale zrobić to tak by tatko nie zauważył mej nieobecności? Myślałam i myślałam, a jako,że proces myślowy mam spowolniony dobiłam do 15 i po prostu zakończyłam pracę, nie wymyślając niczego mądrego. Oczywiście znacząco przesunęła się też moja pora pójścia spać, tudzież na spoczynek. Wczoraj na przykład nie doczekałam 22. Co ja mówię, ja po 20 już zasnęłam. Czuję się jakbym nadrabiała stracony czas, te wszystkie studenckie imprezy i poranne wykłady kiedy 3/4 sali ziewało, łapało się za pulsujące skronie i wydawało niemy krzyk rozpaczy. Wczoraj chciałam pójść do sklepu,ale zrezygnowałam w połowie drogi. Do sklepu mam 50 metrów,ale dystans wydawał  mi się przerażająco odległy. Myślałam nawet nad wzięciem proszków na sen, ale w moim przypadku niezbyt to zadziała. Ja się przecież budzę by sobie alergicznie łamane na astmatycznie pokasłać, a nie dlatego, że mi się nie chce już spać. Chce mi się, oj jak mi się chce.

Jedyny plus tej alergicznej bezsenności to czytelnictwo. Doszłam do takiego etapu, że dzień dnia kończę jakąś książkę. Jejku, ja tylko czytam i czytam. W lutym 19 pozycji wybiło mi na liczniku, jak dotychczas, bo dwie już kończę. Ostatnio z dużym zaciekawieniem czytałam  Dziennik panny służącej. Bardzo dokładna relacja z francuskiej codzienności, którą dzieli się młoda Celestyna. Ileż tam skrupulatności, ileż trafnych spostrzeżeń. Wszystko oczywiście dzieje się w czasach daleko już przeszłych, kiedy w każdym zacnym domu posiadano panny służące. Człowiek się boi… człowiek jest miękki… Odwaga służy tylko do tego, żeby mężnie znosić cierpienia!   Jakież ta Celestyna miała mądre spostrzeżenie!

Kolejną pozycją godną pochwały jest taka nieco babska książka-bo o kobiecej przyjaźni, Jedna bogata,druga biedna. Czyli podróż przez dojrzewanie trzech zupełnie różnych dziewczyn, które poznały się w szkole, zaprzyjaźniły i tak ciągną tę znajomość przez ponad dekadę. Myślałam,że to będzie nudne i przewidywalne. Owszem,nie ma tu wielkich zwrotów w akcji, ale całość jest tak napisana, że wciąga maksymalnie. A Nik, Tory i Caryn stają się mimochodem i moimi znajomymi.

I kolejna bardzo kobieca książka. Szalenie zabawna, szalenie ciepła, szalenie miła. I to nie tylko dlatego, że akcja Panien Roztropnych dzieje się w Gdańsku, to ja ją tak polubiłam. Ta książka sama się czyta. A dowcipne dialogi i wyraziste postaci skutecznie poprawiają humor. Wszystko można znaleźć po ciemku. Szczęście też. Wystarczy tylko chcieć. Banalne, ale uwierzcie czytane o 4.15 naprawdę wpada w głowę.

Moja mama ostatnio na to moje narzekanie osłabieniowe mówi- wiesz a może ty w ciąży jesteś? Patrzę się  na nią, a mamcia- no wiesz,niepokalane poczęcie. I zanosi się śmiechem z własnego żartu. Po czym dodaje- no bo popatrz ja tu sobie oglądam Salon sukien ślubnych, i już wiem w czym byłoby ci ładnie, no tutaj dopasowane, tu szeroko, taki tiul nie?  Tylko męża ci znaleźć muszę. No był wczoraj taki pan co rury sprawdzał, mówię ci ciacho takie, no taki przystojniak,ale potem patrzę,że ma czarne paznokcie, to nie mówiłam,że mam wolne córki…. Coś tam dalej mama mówiła ale się wyłączyłam to nie wiem co było dalej. Ale jestem pewna, że za nowe rury mama by mnie sprzedała.

Aha wspominałam,że popsułam pralkę? W sumie to mama ją popsuła, ale bała się reakcji tatki,więc wzięłam winę na siebie. Na mnie tata się nie gniewał. Dzielnie zasponsorował nową. Problem w tym,że wybrałam nieco za mądrą, i nie dogadujemy się na razie. Ale mamy cały dzień by do siebie dotrzeć. Podróż do wnętrza pralki. To plan na dziś.

3851ef8f28db03bb28fed5611d95276f

Ścieżka dźwiękowa- Lao Che- Koniec

 

39 uwag do wpisu “Ciemną nocą

      1. W 2001 przetworzony fragment jego utworu „Chmurami zatańczy sen” został wykorzystany w refrenie piosenki „Głucha noc” rapera Pei. Stan oskarżył wówczas rapera o kradzież własności intelektualnej. 1 września 2011 roku, doszło do zawarcia ugody i wygłoszenie wspólnego oświadczenia, w którym zaznaczono, że to nie Ryszard „Peja” Andrzejewski umyślnie użył bez zgody autora, fragment tekstu piosenki „Chmurami zatańczy sen”, wskazując, że raper poprosił swojego wydawcę o dopilnowanie formalności w związku z użyciem tekstu i poinformowania o tym Stana Borysa

        Tyle Wiki. Pewnie Rysiu, jak się zorientował, że sprawa się wydała, to postanowił na wydawcę zrzucić.

        Lubię to

  1. Kaśka pisze:

    Szczerze współczuję takiego podejścia mamy- tego gadania i szukania kandydata na męża w każdej pierwszej lepszej parze spodni. Moja koleżanka tak miała- w końcu wyszła za mąż w wieku lat 23 , no bo „ty to już starą panną jesteś”. Nie muszę dodawać, że rozwiodła się po 2 latach?

    Lubię to

      1. Kaśka pisze:

        Żaden wiek ( kobiety czy mężczyzny ) według mnie takiego gadania nie usprawiedliwia.
        Cieszę się, że moja Mama jest inna.

        Lubię to

      2. Moja jak zresztą napisałam-żartowała 🙂 Ona z tych co najchętniej do śmierci miałaby dzieci przy sobie 😉 Choć czasem coś w żartach powie, ale to są żarty na szczęście;)

        Lubię to

  2. sanglant pisze:

    Współczuję niemożności spania. Dużo dzięki temu czytasz, ale jednak przydałoby się również spokojnie wyspać…
    A ja kiedyś naprawiłam mamie piekarnik – podeszłam, spojrzałam, nacisnęłam przycisk i zadziałało (okazało się, że czasowe wyłączanie nie zostało potwierdzone). 😛

    Lubię to

    1. U nas programator się rozsypał, wymiana kosztuje prawie tyle co nowa pralka, więc bez sensu wymienić.
      Dziś wstałam standardowo nieco po 4, więc jest ok, taką porę od biedy zaakceptuję:)

      Lubię to

      1. sanglant pisze:

        Tak to bywa, że często nie opłaca się naprawiać sprzętów…
        4 to nadal noc, ale idziesz w dobrym kierunku. 🙂

        Lubię to

  3. Żadnej z tych książek co polecasz to nie czytałam, a teraz szukam książkowych inspiracji więc chętnie po nie sięgnę 🙂 A na bezsenność jedynie co mogę polecić to chyba jedynie przeczekać… no może melisa plus mleko i miód na wieczór? ale pewnie przyjdzie wiosna i zdrowy, normalny sen wróci 🙂

    Lubię to

    1. Piję melisę, piję mleczko z miodem, ale wiesz u mnie to jest wybudzenie przez atak kaszlu, niby zawsze tak mam po chorobie, ale tym razem wyjątkowo mnie to irytuje:)
      A książki polecam serdecznie:)

      Lubię to

  4. Twoja mama wygrała internety z tym panem o brudnych paznokciach – ale zawsze kanalizacja w domu byłaby na tip-top mimo wszystko 😀

    19 książek?! Zazdroszczę i podziwiam! 🙂

    Lubię to

  5. S. pisze:

    Ja jak nie mogę spać… To tylko się męczę i wiercę, Czytać na pewno bym nie mogła. Czasem w telefonie coś pogrzebie ale jest mi nie dobrze, jestem wtedy zaraz zła… Wole spać snem kamiennym 😛

    Lubię to

  6. Jej, żebym to ja miała taką wenę do czytania… ostatnio nie czytam prawie wcale przez brak czasu wieczny i źle mi z tym 😦
    A co do pralek… mnie ostatnio moja goniła po łazience, więc nic mnie już nie zdziwi ;D

    Lubię to

  7. Zbych pisze:

    Masz szczęście że mamy XXI wieku… inaczej nim byś się obejrzała rodzicielka by coś pokątnie zaaranżowała i rozdysponowała twoją „wolnością”.
    Te „Panny roztropne” to pierwsza część? Teoria głosi iż powinny być jeszcze nierozsądne do kompletu 🙂 Ja to tylko mogę pozazdrościć tempa czytania bo ciągle walczę z Tokarczuk… ale już ponad połowa za mną.

    Lubię to

Skomentuj

